Rejestracja

Porady marketingowe dla firm księgowych działających w Internecie

Porady marketingowe dla firm księgowych działających w Internecie

| Redakcja

Najskuteczniejszym sposobem dla firm księgowych, aby zaprezentować swoje usługi szerokiej rzeszy potencjalnych klientów, jest założenie profesjonalnej strony internetowej i obecność w social mediach. Okazuje się bowiem, że narzędzia pomagające w przyciągnięciu nowych klientów znajdują się na wyciągnięcie ręki.

Od czego więc zacząć? Warto zawczasu przygotować plan marketingowy, który obejmie strategię cyfrową. Statystyki pokazują, iż 85% konsumentów szuka informacji online przed dokonaniem jakiegokolwiek zakupu. Dla usług księgowych odsetek ten wynosi ponad 60%. W cyfrowym świecie niezwykle istotne jest pierwsze wrażenie. Oznacza to, że potencjalni klienci opierają swoją decyzję o nawiązaniu współpracy z firmą księgową na jej prezentacji online. Właściciel powinien więc skupić swoje wysiłki na zaprojektowaniu atrakcyjnego wizerunku w sieci.

Odpowiednio przygotowana strona pozwoli nie tylko zaprezentować swoją ofertę, ale również wyróżnić się na tle konkurencji. Pomoże w tym przygotowana strategia marketingu cyfrowego – powinna mieć na celu rozszerzenie zasięgu odbiorców poprzez optymalizację treści, komunikację lub interakcję z odbiorcami.

Aby „wejść na wyższy poziom” w sieci, można skorzystać z gotowych narzędzi. Za przykład niech posłuży Web Builder CS – profesjonalna platforma stworzona do projektowania witryn dla firm z branży szeroko pojętej rachunkowości. Gotowe szablony, narzędzia dla klientów, bazy danych – to wszystko pomoże w stworzeniu angażujących treści i przyjemnego interfejsu użytkownika, niezależnie od tego, czy do waszych klientów należą spółki z o.o., kasyna, w których zapłacisz kryptowalutami albo stowarzyszenia czy fundacje.

Poniżej zamieszczamy garść wskazówek, jak cyfrowo wypromować firmę księgową, jak usprawnić pozyskiwanie nowych klientów, jak zatrzymać przy sobie tych obecnych i jak rozszerzyć portfolio usług, aby zarobić na współpracy z nimi jeszcze więcej.

Aktualizuj swoją stronę internetową

Spójrz obiektywnie na stronę internetową swojej firmy, aby określić, jakie aktualizacje będą potrzebne. Według Adobe aż 38% ludzi nie zamierza korzystać z danej witryny, jeśli uznaje jej zawartość lub układ za nieatrakcyjny. Może to oznaczać, że jest na niej za dużo lub zbyt mało treści, lub że odwiedzający nie umieją się pośród nich poruszać. W tym pierwszym wypadku warto zastanowić się, czy faktycznie powinniśmy komunikować odwiedzającym wszystko na temat oferty. Być może lepiej jest skupić się na zaprezentowaniu swoich najważniejszych zalet? Gdy już nawiążemy współpracę z klientem, będziemy mieli okazję poinformować go o pozostałych usługach, które dodatkowo świadczymy. Z kolei umieszczenie jedynie szczątkowych albo podstawowych informacji skutkuje tym, że potencjalni klienci będą na próżno przeszukiwać odwiedzaną stronę i ostatecznie niczego nie znajdą. W końcu opuszczą witrynę rozczarowani i nie skorzystają z usług.

Sugestia: warto użyć przejrzystego, czytelnego szablonu i skoncentrować się na trzech głównych elementach: 

  • danych kontaktowych;
  • prostego podsumowania tego, czym zajmuje się firma; 
  • wyraźnych wytycznych, podpowiadających odwiedzającym, co mogą uczynić dalej (np. przeglądać oferowane usługi, zapoznać się z referencjami klientów, przestudiować case studies, umówić się na spotkanie i tak dalej).

 

Optymalizacja to podstawa!

Projektując nową stronę, koniecznie należy uwzględnić w niej słowa kluczowe, dzięki którym nasz serwis będzie można łatwo i szybko odnaleźć w Google. Search Engine Optimization (SEO) to proces maksymalizacji liczby odwiedzających stronę internetową poprzez umieszczenie na niej stosownych treści. Skuteczne zaimplementowane SEO spowoduje, że strona pojawi się wysoko na liście wyników zwracanych przez wyszukiwarkę. Oczywiście dla przeciętnego zjadacza chleba bycie na bieżąco ze standardami SEO nie jest proste. Niektóre firmy uważają, że łatwiej jest scedować tę pracę na ekspertów od marketingu. Pamiętajmy, aby zlecić to zadanie agencji znającej się na podatkach i księgowości, która ma odpowiednią wiedzę na temat słów kluczowych i trendów specyficznych dla tej branży. Ostatecznym celem jest znalezienie się na jak najwyższej pozycji na liście, tak aby szukający określonych usług odnaleźli w pierwszej kolejności tę, a nie inną stronę.

Sugestia: Niezależnie od tego, czy zajmujesz się SEO we własnym zakresie, czy nie, na lokalne wyniki wyszukiwania duży wpływ mają inne odnośniki prowadzące do projektowanej witryny. W tym celu zaleca się uzupełnienie podstawowych informacji w Google My Business, Opineo i podobnych witrynach. Pamiętajmy, że nasza strona powinna być łatwa do odnalezienia online za pośrednictwem Google i nie tylko. 

Załóż i prowadź bloga

Specjalistyczny blog to okazja do zbudowania dodatkowej popularności firmy księgowej. Dzięki niemu będziesz mógł stworzyć małą platformę do dzielenia się wiedzą. Skupiając się w niej na tematach istotnych dla klientów, przyciągniesz czytelników i wyrobisz sobie wśród nich dobrą opinię. Warto celować w zagadnieniach istotnych dla dzisiejszych właścicieli firm i osób prywatnych. Co więcej, wspomniany blog może dostarczać regularnych treści, które wspierać będą działania w social mediach i newsletterach. Dodatkowo może on pomóc w poprawieniu pozycjonowaniu strony w wynikach wyszukiwania, zwłaszcza jeśli hostowany będzie w tej samej domenie co bazowa strona.

Sugestia: Jeśli zdecydujesz się na prowadzenie bloga, pamiętaj, że kluczem jest konsekwencja. Ustal regularny harmonogram wpisów i trzymaj się go. Zbudowanie zasięgów wymaga także czasu.

 






Pytania i komentarze


Twój komentarz będzie pierwszy






Ochrona przed spamem. Proszę podać numer czternaście: